tirsdag 21. april 2009

Endelig ikke-røyker?

Jeg har røyka noen år, petterøes mild, lucky strike, marlboro mild, så petterøes igjen og så tilbake til marlboro i noen år. Noen år, det betyr over 2... mer sier vi ikke om det. På tross av dette langvarige stuntet, som jeg liker å kalle "festrøyking" og forsvare med at hver dag er en fest, har jeg aldri sett på megselv som en røyker. Ikke en avhengig hvertfall.

Fy faen jeg hater det ordet, avhengig. Da har du ikke mye kontroll over kropp og sjel altså. Men det har jo jeg, utenom at jeg ikke har det da. Jeg er lett-påvirkelig og har en lei tendens til å bli avhengig av alt man kan bli avhengig av. Mat, nikotin, koffein, alkohol, gutter, søvn... det er helt ukontrollerbart.

Så, for tiden anser jeg megselv som en røykende ikke-røyker. Men jeg har tenkt å lese boka på nytt, endelig ikke-røykende ikke-røyker skal jeg kalle megselv da. Vel, det er litt lite trygghet i den tittelen, jeg tror det bare blir ikke-røykende røyker. Det høres fint ut, fint og veldig frivillig.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Heheh, u crazy :p

Frk. Fryd sa...

Nå ble jeg glad! Smoke is baaaad :) Love you, vil jo ikke at du skal dø ung

Hege Sjef Rognaldsen sa...

2 døgn har eg holdt meg no! 2 døgn!