onsdag 30. desember 2009

Dagen som gikk!

Idag har vært en særdeles produktiv dag. Småvåknet en del ganger i løpet av natten på sofaen til en kompis, sovnet i håp igjen, men hver fordømrade gang jeg våknet var jeg på samme sofaen. Vi hadde fortært en god del taco bare timer tidligere og var vel trøtte og slitne, så vi bare sovnet.

Etter å ha halvsløvet der oppe til litt utpå formiddagen tok jeg oppvasken og stappet ps3'en hans i veska. Da sier det kanskje seg selv hva jeg har gjort resten av dagen? Ja, nemlig.. vært ute og shoppet ny strømpebukse. Neida, men joda. Så det så.

Men til poenget, meg og K-line har sittet foran tv'en og spilt spill. Litt Skate 2, litt Assassin's Creed og vært innom litt annet tull og tøys. Kjempeartig, men ikke for hjertet. Jeg blir helt gaaaal når jeg spiller, aggressiv og irritabel. Hyling og skriking og kasting hører med. Kontrollen har vært farlig nærmt å dryles i gulvet opp til flere ganger.

Rommet mitt er fremdeles bombet av klær. Har ikke giddet å pakke ordentlig ut etter sydenturen. Det er jo bare en ukes tid siden vi kom hjem, det kan vente litt til. Men jeg har hvertfall tenkt på å få det gjort da. Det er produktivt nok på en fridag i romjulen.

Madang, må fortelle om 'gamlingene' sin flaks. Igår ble de oppringt av et nabomenneske på hytteområdet som kunne fortelle om noe vanngreier på utsiden av hytten. Mulig lekkasje? Dette måtte sjekkes ut. Så de tok seg en rask tur på timen-tur og timen-retur. 2 timer tilsammen altså. Og joda ganske så riktig, her var det lekkasje på kjøkken i 2 etasje, gjennom gulv og langs vegger. Det var helt sykt mye vann! Mange liter, mer enn jeg kan telle til, selvom jeg bruker fingrene flere ganger.

Kjipt nok det, nevnte jeg at bilturen tar en time hver vei? Jada, klart jeg gjorde det... hvorfor spør kanskje du degdelv, hvorfor legger hun så stor vekt på det?? Tålmodighet min kjære, jeg kommer til det nå. Disse 2 timene ble tilbragt i iskald bil. Så kald at det var is på innsiden av ruten. Heldigvis hadde varmeanlegget i bilen streiket. Det hadde visstnok sammenheng med en føler i eksosen som var kaputtski! Kjempegreier. Går det an å ha mer flaks? Etter å ha brukt mangfoldige tusen på en sydentur med to utakknemlige unger! En med velbrukte tårekanaler og en kronisk beruset. Men jeg hadde hvertfall en fin ferie :)

Ingen kommentarer: