søndag 4. juli 2010

Ble jo sjekket opp da..

Så, rett etter jeg hadde skrevet forrige blogginlegg stakk jeg av i doningen til far for å handle godis. Og det gjorde jeg, så på vei hjem fant jeg vel ut at videosjappa var nedlagt, og da ble jeg så deprimert at jeg ikke gadd å gå på noen annen videosjappe, men heller bare kjøre rett hjem i påddebuå. (det er der man går når man skal være pådden)

Og hjem kom jeg, pådden og sur, og bunkret megselv i sengen. Deretter skrøt jeg til alle jeg kjenner av at jeg har fri, ikke at det er noe å skryte av siden jeg bare kjeder meg uansett, men planen var jo å feite seg opp litt. Ikke minst skulle jeg legge meg tidlig siden jeg har lovet å være barnevakt i mange timer imåren, og må våkne kl 8.

Hvertfall, midt i skrytingen min får jeg mld av han som bestemmer når jeg får jobbe. Og han ville at jeg skulle komme på jobb ASAP. Etter harde forhandlinger ble vi enige om at jeg skulle få gå kl 1, om det ikke var krise da. Det var det og jeg kom meg ikke avgårde før halv 3. Meeeeen, hadde jeg fått gått tidligere hadde jeg nok ikke blitt sjekket opp av Onkel Politi. Ja, jeg velger å kalle det sjekket opp.

Så denne unge karen av en Politimann, noe som ikke var kjempevanskelig å skjønne at han var av hatten, jakka og nøkkelbåndet med logo overalt, introduserte seg likevel som Politiet. Og jeg svarte: Hei Politiet, hva kan jeg hjelpe deg med idag? (inni meg skalv jeg som faen for jeg hadde da virkelig kjørt litt for fort gjennom byen. Kl er da tross alt halv 3.) Men Politiet ville bare se førerkort og vognkort, så da måtte vi jo selvsagt bak i bagasjerommet da, siden det av åpenlyse grunner er der jeg oppbevarer førerkort. Politiet holdt trygg avstand og lommelykten rettet mot bagasjerommet i det jeg åpnet. Hva trodde han jeg skulle gjøre? Dytte han ned i og kidnappe han? Herremin, jeg er jo bare en liten jente og det stod to andre Politier ganske så nære.

Han har nok bare sett for mye på tv tenker jeg, men følte likevel for å forklare at jeg bare ikke ville ha vesken min liggende åpenlyst inni bilen mens jeg var parkert før jobben. Og det skjønte han, og spurte hvor jeg jobbet, og om vi var stengt allerede. Og så nevnte han litt strengt at jeg hadde nok ikke drukket mens jeg var på jobb da vel? Og jeg svarte at såklart hadde jeg ikke det, men jeg hadde hatt en glass vann, men jeg tror ikke det var det han mente. Her ender egentli historien om mitt andre møte med Politiet og rutinekontroll. Han ba meg kjøre fint og ønsket meg en fin kveld videre. Og jeg svarte såklart at det måtte han også.

Faen, nå må jeg sove, skal opp kjempetidlig for å barnevakte. Planen er å spise lunch med mammaen av barnet ca midt på dagen og så reise ut til min søster når mammaen av barnet er ferdig på jobb.

Adjø, på gjensyn og god bedring :)

1 kommentar:

EBO sa...

Han sto sikkert og så i kikkerten sin at du satt helt i din egen verden og blant annet pillet i nesen, noe som gjorde han urolig siden du da bare brukte 1 arm på rattet!!
Pfft! Men hvorfor drar du ikke frem kamera i slike øyeblikk?
JEG VIL SE ONKEL POLITI!