onsdag 25. august 2010

ONS!

Nei, det er ikke snakk om One Night Stands. Det er snakk om Oljemessen i Stavanger som foregår denne uken :) Alle unge, vakre, single kvinner som er på leit etter pengesterke, kjekke mannfolk i dress burde stikke på byen akkurat disse dager og finne seg en make. Og alle desperate guttunger burde kle seg fint og stikke ut for å fiske golddiggers.

Jeg har jobbet både igår og idag og skal fortsette sånn ut uken. Vi har hatt så mye mennesker i baren og det er helt fantastisk. Hyggelige, spennende mannfolk som drikker øl, whiskey og GT. Det er mest det jeg har servert hvertfall. Kjekke mannfolk med flotte smil og bra frisyrer. Min type mannfolk! De voksne heitingene med 3 dagers skjegg og selvtillit som ikke ligner grisen. Det eneste jeg ikke liker er at mange av dem brifer litt for mye.

Igår var gjestene våre veldig flinke å tipse, det er alltid kjekt. Om det bare er de 6,- som du får igjen i veksel, eller de 2,- du runder opp på kort-terminalen. Det er alltid kjekt når folk smiler, gir deg tipsen og takker for servicen.

Jeg er en flørter, jeg smiler somregel alltid og liker godt når jeg har tid til å prate litt med folk istedetfor å bare springe videre til neste øltørste menneske som henger over baren og vifter med 200 lappen sin. På rydd har man tid til å flørte litt, idag hadde jeg en runde på rydd og fikk pratet litt med folk, danset litt med en godt brisen kar og blunket litt til folk som takk for at de hjelper meg å rydde bordene. DET liker jeg.

Herreguuuud, og jeg som trodde jeg ikke var noen people-person. Jeg ER jo det. Faen, da er jeg sikkert hyggeligere enn jeg liker å tro også da. Wake-up call altså. Jeg trives jo mye bedre i data-avdelingen enn i kassen også, og det er kun fordi jeg kan bruke litt tid på kundene, prate litt med dem og finne det produktet som de er fornøyd med. Ikke fordi jeg kan noenting om data. Bummer, jeg er en sosial og omgjengelig person likevel da. I jobbsammenheng i det minste.

Dette var litt mye å svelge, jeg har jo misforstått hele min egen personlighet. Tenk om jeg ikke lenger synes at musikk er det viktigste som finnes, og kanskje liker jeg paprika likevel, selvom jeg har forbannet det i mange år nå. Tror jeg må ta meg noen timer på puten og vurdere situasjonen. Og frem til neste gang. God bedring!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehehe:)) klart du er!:) du er jo super charmis! Olje messen høres ikke feil ut, og det gjør heller ikke tredagers sjegg :P du må virkelig ha kost deg på jobb!:) Synes du er flink jeg vennen:))

annie