onsdag 2. mai 2012

Dagens helt: Ikke Murphy hvertfall!


Dagens helt kan være Haugesund Taxi med de nydeligste og mest positive taxisjåførene. Tilogmed i Stavanger har de lavere takst enn de lokale selskapene, og snille og greie sjåfører som tilbyr meg å sitte på helt til Mortavika for kun en hundrings. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det.

Dagens helt kan også være Kystbussen som lar meg sitte på til Bergen uten å betale ekstra selvom det var min egen fraværenhet og uoppmerksomhet som gjorde at jeg lot den bussen jeg egentlig skulle ta kjøre til Bergen uten meg.

Dagens helt kan vel gjerne og være Mammi, hun er så perfekt og knusegod at hun handler frokost til meg sånn at jeg kan spise frokost imorgen før jeg slenger meg på tredemøllen. Dette gjør hun siden jeg kommer en time senere frem enn jeg skulle og derfor ikke rekker butikken selv.

Jeg har vært en vims ser du. Skal besøke familien min idag nemlig. Og siden jeg jobber til 4 så skjønte jeg etter mye tenking at det beste var å ta bussen som går fra byen kl 18:15 ettersom jeg måtte hjemom og hente baggen min. Lang historie to pinlig detaljerte forklaringer kortere: jeg måtte gå en time tidligere fra jobb for å rekke bussen kl 17:10.

Så, når bussen til byen begynner å nærme seg 10 min forsinket og jeg får pækkern, praier jeg en taxi til Tjensvoll og har plutselig 20 min på meg :D Det hjelper lite når jeg lar bussen kjøre forbi, ene og alene for jeg ventet på BERGEN DIREKTE bussen og de har endret heading til 400 Leirvik ( B E R G E N).
Men Monkey vet råd og ringer til Kystbussen så fort som peanøttsmør og forklarer at jeg ble plutselig tilbakestående. Desverre kunne han ikke snu og hente meg, men han kan ringe til han som skal kjøre om en time og si at han må huske å plukke opp mongoen som venter på Tjensvoll. Og dermed har jeg en hel time på å røyke meg kvalm, siden jeg er på slankern og ikke kan spise pølse på Esso.

Bussen kom, og hverdagshelt nr 4 lar meg sitte på uten ekstra utgifter ettersom jeg har jo betalt for en buss jeg ikke tok. Og godt var det, for når jeg dro med meg den tunge baggen min bort på Kiwi for å kjøpe en 20pk Kreft så glemte jeg helt å ta ut penger til neste buss. Jeg var så opptatt med å mane frem viljestyrke fra alle mine år som anorektiker, slik at jeg skulle kunne motstå hvetebolle-fristelsen. Det klarte jeg, posen ligger uåpnet i vesken min.

Derimot trøkket jeg ferge-mat i gapet, og det er nok 100 ganger verre. Men det skal aldri skje igjen.
Jeg har hvertfall kommet meg avgårde. Så litt feil tok nok Murphy, det holdt at 70% av alt som kunne gå galt gjorde det!

Ingen kommentarer: